Založ si blog

Kočner vracia úder!

Kto ma pochváli, keď sa nepochválim sám? Som jasnovidec! Pred pár dňami som uverejnil článoček o možnom vplyve Mariána Kočnera na udalosti, ktoré hýbu Slovenskom, a hľa! Slovami klasika – už je to tady! Netrafil som síce absolútne presne, ale to podstatné sa naozaj udialo. Aj informácie o Lipšicovi sa objavili, aj stotisícová odmena prišla na pretras. Nech je ospravedlnením drobných prognostických nepresností jednak akceptovateľná štatistická odchýlka predpovedí a druhak fakt, že som zatiaľ iba jasnovidec-amatér-začiatočník.

So záujmom som si pozrel tlačovú besedu onoho pána a vôbec som nepociťoval potrebu prepnúť pred jej koncom na iný program. Z publika sa síce ozývali hlasy, že to počúvať netreba a že treba odísť preč, no žiaden masový exodus novinárov sa nekonal. Ja si totiž myslím, že je síce dôležité KTO veci hovorí, no oveľa dôležitejšie je ČO je obsahom jeho slov. A tu sme sa skutočne nedočkali iba štandardného mlátenia prázdnej slamy a vulgárnych výkrikov do tmy. Išlo takmer výlučne o zásahy do čierneho.

Bolo by zbytočné reprodukovať celú tlačovku, keď si ju môžete pozrieť naživo. Odznelo na nej však (okrem linku www.lipsicovestado.info) to podstatné:

Nielen kráľ je nahý, ale aj novinári.

Natvrdo a bez príkras bola verejne prezentovaná nečistá hra s informovaním verejnosti. Slová o tom „kto s kým“ a „komu ako“ zarezali do živého. Komu však nestačili vyslovené slová, toho možno presvedčila hystéria husi, ktorá bola trafená najpresnejšie. A ak som doteraz nosil dakde v kútiku duše nádej, že novinári by predsa len mali disponovať popri konzistentnosti názorov i logikou, bazálnou morálkou, elementárnou slušnosťou, či schopnosťou aspoň niekedy sa červenať, tak som o ňu včera prišiel. Úplne a bezo zvyšku.

Ako sa z mazákov stávajú holubi

16.04.2024

Je celkom možné, že význam titulku nie je každému zrejmý, potrebuje preto vysvetlenie: v časoch, keď mužská časť obyvateľstva ČSSR, neskôr ČSFR a niekoľko rokov aj SR povinne absolvovala základnú vojenskú službu (ZVS), sa záklaďáci podľa odslúženej doby delili na holubov a mazákov. Holubi (naozaj nemá byť na konci ypsilon!) mali odslúžené menej ako rok vojny a po [...]

Každodenné haiku XXXI

08.04.2024

Krásny jasný deň, počasie zvolilo jar. Veď vyšlo slnko. Foto: autor blogu © spozabukakuk

Toto vám nezabudnem!

07.04.2024

Prezidentské voľby sa skončili. Tak ako sa patrí gratulujem Petrovi Pellegrinimu k víťazstvu. Rovnako by som zablahoželal aj Ivanovi Korčokovi v prípade jeho víťazstva. Zablahoželal by som mu keby… Keby som nebol svedkom jeho príhovoru v čase, keď už bola jeho porážka jasná. Pán Korčok neuniesol porážku. Síce formálne zablahoželal Pellegrinimu, no potom viedol [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

spozabukakuk

Богу молись, а к берегу гребись.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 364
Celková čítanosť: 1908379x
Priemerná čítanosť článkov: 5243x

Autor blogu