Slovenské Waterloo na dohľad

23. augusta 2016, spozabukakuk, Tak si tu bonapartíme

Porážkou napoleonských vojsk pri belgickej obci Waterloo sa skončila éra bonapartizmu. Francúzskeho bonapartizmu, treba dodať. Náš slovenský bonapartizmus na svoju rozhodujúcu bitku zatiaľ čaká, no zdá sa, že je na dohľad.

Kto ma pochváli, keď sa nepochválim sám? V článku Bonapartovský komplex som si trochu zaprorokoval – a hľa! Veštba nostradamovského typu sa začína napĺňať. Predpovedal som zvyšovanie atraktívnosti bonapartovských mítingov cestou vyprovokovaného násilia a prvá lastovička je už tu. Zopár aktivistov, ktorí údajne nie sú s organizáciou piknikov pred rezidenciou Bonaparte úplne stotožnení, už niekoľko láskavých štuchancov inkasovalo.

Nie, rozhodujúca bitka pri slovenskom Waterloo sa včera konať nemohla. Organizátori sú natoľko mediálne zdatní, že vhodný dátum veľmi dobre poznajú. Ja síce až natoľko mediálne podkutý ako oni nie som, no ak sa budem snažiť uvažovať logicky, tak sa mi pre organizovanie drsnejšej provokácie mimoriadne dobre pozdáva piaty september. Jednak sa dá veľa vecí ešte precvičiť a mnoho detailov doladiť, pretože gorilí aktivisti prisľúbili účasť aj na slezine konanej o týždeň. Bude sa konať generálka? A druhak – bude koniec prázdnin, ľudia oddýchnutí po dovolenkách budú chystať svoje ratolesti do školy, veď 5.september  je aj prvým dňom nového školského roku. Mesto bude plné, ľudia v plnej sile, kamery a mikrofóny v pohotovosti, policajti zrejme tiež.

Treba sa dopracovať k fundamentálnym, no možno rečníckym otázkam: Kde, ak nie tam? Kedy, ak nie vtedy?