Komická nadpráca mediálnych výrobcov pravdy

1. októbra 2016, spozabukakuk, Hyeny

Motto: Denník SME pravdu nehľadá, on ju vlastní.
(Martin Šimečka, bývalý šéfredaktor)

Aj keď motto článku menuje konkrétny slovenský mienkotvorný denník, tak v určitých ohľadoch sa týka slovenských médií ako celku. Hovorím teraz o volebnej kampani, ktorá zúri v najdemokratickejšej krajine sveta a o pohľade slovenských médií na ňu.

Nuž, slovenských novinárov akoby jedna mater mala, v mlieku kúpavala, zlatým povojníčkom bola povíjala. A akoby tou materou bola pani Hillary, pretože médiá v šíku ako jeden muž stoja na jej strane…

Nie, naozaj nemám záujem robiť kampaň nejakému ujovi Donaldovi. Je mi ukradnuté akú kreatúru si zvolia američania – je to ich zem, ich demokracia, ich prezident. No ukradnuté to môže byť i slovenským novinárom, však? Veď akú odmenu dostanú v prípade zvolenia tety Hillary? A v prípade neželaného zvolenia uja Donalda nebudú v budúcnosti vrtieť pred ním chvostíkom?

Môj úprimný názor: naše mediálne hyeny – alebo možno ich nadriadení kŕmiči a pohoniči – sú neschopné samostatného úsudku. Akoby si nedokázali spočítať, že hoc by aj denne o Trumpovom kanibalizme písali a Clintonovej plutóniovú svätožiaru primaľovávali, výsledok amerických volieb to ovplyvní úplne rovnako, ako tento blog.