Prezidentské voľby ako reklama na nízkotučný jogurt

17. marca 2019, spozabukakuk, Hyeny

Nemám nič proti nízkotučným jogurtom. Ak sa však marketingové postupy využívané pre uvádzanie nového výrobku tohto typu používajú pri voľbe prvého občana štátu, tak tu čosi zapácha.

Prvé kolo prezidentských volieb sme absolvovali. Osoby, ktoré sa prebojovali do finále, sa dali pomerne slušne predpovedať, predvolebné prieskumy v tomto smere fungovali. Pomerne prekvapujúci je však vysoký počet hlasov pre prezidentskú kandidátku. Alebo to prekvapenie nie je?

Skúsme podumať: na jednej strane diplomat, odborník, dlhoročný zástupca Slovenska v špičke európskych štruktúr. Do prezidentských volieb mu nikto nikdy nič verejne nevytýkal. Proti nemu stojí pre väčšinu spoločnosti osoba neznáma. Nepopísaný list papiera. Jej hlavnou zásluhou je, že odpad z Pezinka sa už neukladá v Pezinku, ale je ním obšťastnená obec Dubová. Neviem ako vám, no z môjho pohľadu by voľba mala byť jasná. Lenže…

Logika bokom, veď tu máme marketing. Koho si do parády vezmú odborníci na popularitu a médiá, ten to má vyhraté. Teda ak si ho vezmú do parády v tom pozitívnom (pre neho) slova zmysle. Funguje to i pri negatívnom postoji týchto výrobcov tvárí, keď si na niekoho zasadnú, tak si chudáčik môže chystať imaginárnu rakvu.

Hovorí sa, že múdry sa učí na cudzích chybách. Ako by sme nazvali toho, kto sa nedokáže poučiť ani z chýb vlastných? Naozaj sme už úplne otupeli a nevidíme ako brutálne nami manipulujú?

Raz sme už nepopísaný list papiera volili a zvolili. Bol to však papier vhodný na niečo úplne iné ako na písanie…