Motto: Pecunia non olet!
(Peniaze nesmrdia! – výrok pripisovaný rímskemu cisárovi Vespasianovi, je to jeho vyjadrenie k dani z verejných záchodov)
A takto podobne si asi vyložili slovenskí influenceri príspevky od britského ministerstva zahraničných vecí za „podporu zvýšenej účasti v slovenských parlamentných voľbách“.
Je pravda, že britské vládne kruhy boli kryté tým, že prachy nešli priamo od nich, boli maskované agentúrou Zinc Network. A pokryté zmluvnými vyhláseniami influencerov, že nezávadnosť svojich príspevkov ešte pred uverejnením dajú odobriť britskému zahraničnému ministerstvu. Je pravda i to, že nikde sa rukolapne nepíše o tom, že influencerská kampaň má byť zameraná na podporu nejakej konkrétnej politickej strany, alebo na zhovadenie strany inej. Vyplýva to iba zo štatistík, ktoré konštatujú, že z kampane najviac profitovali strany s mladými voličmi, zo záujmovej skupiny fandiacej predovšetkým strane PS.
Štatistika však nie je dôkaz a všetky poskytnuté libry sa dajú perfektne schovať za tvrdenie, že napriek utajovaniu vlastne o nič nešlo, že to nebolo žiadne zasahovanie do vnútorných vecí Slovenskej republiky, že to bola len a len snaha o zvýšenie účasti v parlamentných voľbách.
OK, som dokonca ochotný skonzumovať aj takéto tvrdenie. No v takom prípade sa pýtam na to, na čo sa už mali pýtať tí dotknutí influenceri:
Pokus o zvyšovanie voličskej účasti nie je zasahovaním do vnútorných záležitostí iného štátu? Na kieho čerta má Spojené kráľovstvo záujem o vyšší počet voličov v štátiku, o ktorom vie väčšina Britov akurát že je tam lacný chľast?
Logika čelom vzad... Už som vám raz napísal,... ...
...po precitani debaty? Vidim,ze... ...
+palenkovi za uprimny prejav zufalej hluposti-... ...
Vyborny blog! A este sa vratim k tomuto... ...
Podľa tvojej teórie nedokázateľnosti... ...
Celá debata | RSS tejto debaty