Motto: Pecunia non olet!
(Peniaze nesmrdia! – výrok pripisovaný rímskemu cisárovi Vespasianovi, je to jeho vyjadrenie k dani z verejných záchodov)
A takto podobne si asi vyložili slovenskí influenceri príspevky od britského ministerstva zahraničných vecí za „podporu zvýšenej účasti v slovenských parlamentných voľbách“.
Je pravda, že britské vládne kruhy boli kryté tým, že prachy nešli priamo od nich, boli maskované agentúrou Zinc Network. A pokryté zmluvnými vyhláseniami influencerov, že nezávadnosť svojich príspevkov ešte pred uverejnením dajú odobriť britskému zahraničnému ministerstvu. Je pravda i to, že nikde sa rukolapne nepíše o tom, že influencerská kampaň má byť zameraná na podporu nejakej konkrétnej politickej strany, alebo na zhovadenie strany inej. Vyplýva to iba zo štatistík, ktoré konštatujú, že z kampane najviac profitovali strany s mladými voličmi, zo záujmovej skupiny fandiacej predovšetkým strane PS.
Štatistika však nie je dôkaz a všetky poskytnuté libry sa dajú perfektne schovať za tvrdenie, že napriek utajovaniu vlastne o nič nešlo, že to nebolo žiadne zasahovanie do vnútorných vecí Slovenskej republiky, že to bola len a len snaha o zvýšenie účasti v parlamentných voľbách.
OK, som dokonca ochotný skonzumovať aj takéto tvrdenie. No v takom prípade sa pýtam na to, na čo sa už mali pýtať tí dotknutí influenceri:
Pokus o zvyšovanie voličskej účasti nie je zasahovaním do vnútorných záležitostí iného štátu? Na kieho čerta má Spojené kráľovstvo záujem o vyšší počet voličov v štátiku, o ktorom vie väčšina Britov akurát že je tam lacný chľast?
Pane Bože, do čoho si to dušu dal? Kde a z... ...
A ak je Poslušný Somár, Oľajňák, ŠaŠkár alebo... ...
To hovoríš o svojej "službe v PS VB,... ...
Však býva na hraniciach a všetko vie! :-DDD ...
A čo si čakal od (tunajších permanentných)... ...
Celá debata | RSS tejto debaty